Handlowcu - jak to jest z Twoimi postanowieniami noworocznymi?

Last modified on: January 8, 2021

Styczeń - czas postanowień noworocznych. Czujesz presję: “przecież każdy to robi, ja też muszę”. Kiedy ze wszystkich stron atakują Cię przechwałki Twoich znajomych, którzy obnoszą się ze swoimi zamiarami gdzie popadnie, nabierz trochę dystansu. Zastanów się, jak wykorzystać sens sztampowych postanowień w życiu zawodowym. Podpowiadamy coś na ten temat.

1.

Jak wygląda typowe postanowienie?

BĘDĘ CZYTAĆ WIĘCEJ KSIĄŻEK

Czyli?

Wszyscy dookoła zwariowali na tym punkcie. Już nie możesz znieść tego, że w mediach społecznościowych widzisz tylko, jak Twoi znajomi chwalą się, ile książek nie przeczytają w 2021. 

Oczywiście… Czytamy, wzbogacamy swoje słownictwo, mózg pracuje i się rozwija. To niesamowicie pożyteczne postanowienie - pochwalamy jak najbardziej! 

Ale… jak jest z jego realizacją? Nielicznym się udaje.

Jak zrealizować to postanowienie?

Nie określaj nierealnych (dla Ciebie) celów, które mają tylko dobrze wyglądać w porównaniu z planami Twoich znajomych - to do niczego nie prowadzi. Kup książki, które chcesz przeczytać. Nowy rok - pusta półka. Zapełniaj ją powoli przeczytanymi tomikami. Kolejne “odhaczone” pozycje dają Ci satysfakcję. Tak to działa.

Może to klucz do sukcesu także w Twoim życiu zawodowym?

W jaki sposób możesz analogicznie zrealizować swoje postanowienie zawodowe?

BĘDĘ DOMYKAĆ WIĘCEJ SPRZEDAŻY

Przede wszystkim - trzymaj rękę na pulsie i czuwaj nad swoim procesem sprzedażowym. Twoja rola nie kończy się na wysłaniu oferty - ona się tu właściwie zaczyna. O Klienta musisz się postarać, a on z kolei chce widzieć, że Ci na nim zależy. Przejmij inicjatywę i chwyć za telefon i zadzwoń. Kiedy? Wtedy, gdy ma przed oczami Twoją propozycję, a Ty, dzięki statystykom w czasie rzeczywistym, już wiesz, co go interesuje. W tym momencie masz przewagę. To niemal jakbyście siedzieli obok siebie i razem analizowali Twoją ofertę. Ale skąd te statystyki? No i skąd masz wiedzieć, że Klient właśnie otworzył ofertę? To akurat nic trudnego, bo do tego są narzędzia. My działamy tak, że natychmiast po otwarciu Twojej propozycji przez odbiorcę, wysyłamy Ci powiadomienie SMS, więc nie ma możliwości, żebyś przegapił odpowiednią chwilę na kontakt. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, zajrzyj do naszej zakładki funkcje.

Czy wiesz, że... jeśli skontaktujesz się z Klientem w ciągu 5 minut od otwarcia oferty, Twoje szanse na sprzedaż wzrastają nawet 9-krotnie?*

*(sprawdź badanie tutaj)

Jeśli już wiesz, co jest kluczem do domknięcia procesu sprzedażowego, czas na podsumowanie. Policz, ile Twoich wysłanych ofert kończy się sprzedażą. Liczby dają satysfakcję. Jak w przypadku książek - zaczynasz nowy rok z pustą “półką”. Tylko jak to kontrolować? Przecież domkniętych deali nie ustawisz na domowym regale.

Odpowiedzą są RAPORTY. To rzetelny i miarodajny sposób, żeby zmierzyć efekty. Ale nikt ich nie lubi. Przecież ich przygotowywanie jest takie nudne i czasochłonne. 

Bardzo dobrze wiemy, że bywa to męczące, dlatego zmierzyliśmy się z problemem i przygotowaliśmy rozwiązanie, czyli AUTOMATYCZNE RAPORTY.

Miej pod kontrolą swoje procesy sprzedażowe: wiedz dokładnie, ile ofert wysyłasz w danych przedziałach czasowych i ile z nich zostało otwartych. Dodatkowo w aplikacji możesz śledzić, ile z nich zakończyło się finalizacją transakcji (i już widzisz jak zapełnia się Twoja “półka”). Nie stresuj się już, że nie zdążysz z zestawieniem dla swojego przełożonego. Przejrzysty i czytelny raport otrzymasz także na swój adres e-mail, więc nie umknie to Twojej uwadze. Miej pewność, że będzie gotowy przed deadlinem, a Ty poświęcisz zaoszczędzony czas na domykanie jeszcze większej ilości sprzedaży.

2.

Jak wygląda typowe postanowienie?

BĘDĘ SIĘ ZDROWO ODŻYWIAĆ

Czyli?

Chcesz się lepiej odżywiać, ale nie masz na to czasu. Czas, a właściwie jego brak, to zawsze najlepsza wymówka. Mimo wszystko, co roku to samo postanowienie. I chyba nie tylko u Ciebie. Pewnie teraz uśmiechasz się na samą myśl o nim, bo już czujesz, że znowu nic z tego nie będzie. Długie zakupy, czytanie składów, poszukiwanie przepisów no i końcu przygotowywanie. Komu by się chciało…

Jak zrealizować to postanowienie?

Ale zdrowe odżywianie nie musi być aż takie czasochłonne. Po to ktoś wymyślił dietę pudełkową, żeby z niej korzystać. I może to jest klucz do realizacji Twojego noworocznego postanowienia? Gotowe produkty to nie zawsze wcielenie zła i lenistwa. Tym bardziej, że możesz je personalizować, wtedy będą bardziej “Twoje”.

O co tak naprawdę chodzi?

O uproszczenie swoich postanowień. Może wtedy będzie nam łatwiej je zrealizować. Jeśli są rozwiązania, które mogą nam pomóc - czemu nie?

W jaki sposób możesz analogicznie zrealizować swoje postanowienie zawodowe?

UPROSZCZĘ CZASOCHŁONNE DZIAŁANIA

Nie zachęcamy, żeby iść zawsze na łatwiznę, ale niektóre działania aż się o to proszą - jak w przypadku diety :) W Internecie mamy sporo “gotowców’. Nie musisz nawet przygotowywać swojej oferty, znajdziesz ją w sieci. To znaczy musisz… ale nie do końca.

O co chodzi?

Znalazłeś gotową ofertę. Odpowiada Ci forma i kolorystyka. To oznacza, że już zaoszczędziłeś mnóstwo czasu. Sam wiesz, ile musisz go poświęcić na dopracowanie szczegółów. Co dalej? Oczywiście trzeba ją spersonalizować. Na początku dowiedz się, kim jest Twój Klient. Umieszczenie jego nazwy i logo na ofercie to podstawa. W samej treści powinieneś odnieść się także do jego indywidualnych potrzeb oraz rozwiązań, które mogą być dla niego szczególnie ważne i przydatne. Wczuj się w jego rolę. Pomyśl, czego na jego miejscu oczekiwałbyś od swojej firmy. Ułatwi Ci to dostosowanie oferty do jego wymagań.

To już jest sporo do zrobienia. A pomyśl, jakbyś miał jeszcze zadbać o stronę graficzną, rozmieszczenie wszystkich informacji. To godziny pracy, które możesz poświęcić na coś innego (nawet na zamówienie diety pudełkowej).

Korzystanie z gotowych szablonów to nic złego. One też po coś powstały. Można powiedzieć, że umiejętne ich wykorzystanie świadczy o Twoim sprycie :) Poniżej, na końcu tego artykułu możesz pobrać wzory ofert, które przygotowaliśmy. Tylko nie zapomnij o PERSONALIZACJI, bo to klucz do sukcesu. 

3.

Jak wygląda typowe postanowienie?

RZUCĘ NAŁÓG

Czyli?

Nowy rok - nowy ja! Naprawdę? Obiecujesz sobie, że rzucisz palenie, ograniczysz gry komputerowe, itp., itd… Nic nowego! Udało Ci się w zeszłym roku? Wymówka - brakuje mi motywacji. Nie uznajemy wymówek! Uzależnienia są pożeraczami czasu.

Pomyśl tylko… co mógłbyś zrobić w czasie, który spędzasz bezmyślnie patrząc w ekran telefonu? Zastanawiałeś się nad tym?

Jak zrealizować to postanowienie?

Stwórz listę rzeczy, które chcesz zrobić, ale “nie masz na to czasu”. Trochę tego jest, prawda? A teraz pomyśl, ile zabiera Ci Twoje małe (lub duże) uzależnienie. Już wiesz, dlaczego nie masz czasu na realizację swoich planów?

W jaki sposób możesz analogicznie zrealizować swoje postanowienie zawodowe?

ZAOSZCZĘDZĘ CZAS TAM, GDZIE TO MOŻLIWE

Wydaje się banalne. Każdy mówi o oszczędności czasu, organizacji pracy i obowiązków, ale jakoś ciężko to wdrożyć. Komuś się to udało? Pewnie tym najbardziej zdyscyplinowanym…

Ale my proponujemy coś innego. Oszczędź czas dzięki AUTOMATYZACJI. Nie musisz robić wszystkiego sam. Są już mechanizmy, które część pracy wykonają za Ciebie i nie jest to tajemnica. Ale Ty wciąż się przed nimi bronisz. Dlaczego?

Jedną z takich automatyzacji są follow-upy (tak, tak, my też je mamy w Sellizer :)).

Czym są follow-upy? 

To wiadomości, które wysyłasz do Klienta, aby przypomnieć mu o wysłanej przez Ciebie ofercie.

A czym są automatyczne follow-upy?

To zaplanowane wiadomości, które wysyłane są automatycznie ze skrzynki handlowca według utworzonego przez Ciebie scenariusza. “Dobijają” się do Klienta za Ciebie, póki ten nie otworzy Twojej oferty.

Upraszczając - automatyczne follow-upy to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu. Odliczanie dni od czasu przekazania oferty i ręczna wysyłka mogą przysparzać problemów. Ciągle masz z tyłu głowy: Czy już powinienem wysłać tego follow-upa? Aż w końcu zapominasz... I szansa na sprzedaż umiera. Ułatw sobie sprawę - niech automat robi to za Ciebie.

Czy wiesz, że… aż 80% sprzedaży potrzebuje 5 follow-upów?* Mało który handlowiec to robi. Większość rezygnuje już po 2, czy 3 follow-upie. Jak w takim razie oczekiwać domknięcia sprzedaży?

*(sprawdź więcej szczegółów tutaj)

Tylko tyle?

Postanowienia noworoczne kojarzą nam się z obszerną, rywalizującą swoją długością z rodziną i znajomymi listą. W większości przypadków jednak tych założeń nie udaje się zrealizować. Trwamy w swoich obietnicach miesiąc, później opuszcza nas zapał i odpuszczamy. Dlatego nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę. Od czegoś trzeba zacząć. Wybierz na początek kilka założeń (może być nawet jedno), ale postaraj się w nich wytrwać. Spróbuj wykorzystać nasze sposoby. Teraz widzisz, że mechanikę tych najpopularniejszych postanowień możesz przełożyć także na swoje życie zawodowe. Nie idź w ilość, tylko w jakość. Lepsze jedno postanowienie, które uda Ci się zrealizować niż kilkanaście porzuconych po kilku tygodniach. 

Nie trać godzin na rozmyślanie, jak stworzyć skuteczne i atrakcyjne graficznie oferty!

Przygotowaliśmy dla Ciebie 10 gotowych szablonów, które możesz pobrać za darmo i dowolnie personalizować.