Narzędzia marketerów, które wspierają sprzedaż

Last modified on: March 6, 2019

Marketing i sprzedaż od dawna idą w parze - mimo to, w wielu firmach ciężko o bezproblemową współpracę obu tych działów. Warto jednak o nią zadbać, bo umiejętne przyciąganie uwagi i budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów mogą znacznie ułatwić sprzedaż. Pomagają w tym konkretne narzędzia, które mimo tego, że są częściej wykorzystywane przez marketerów, mogą służyć także handlowcom.

Mailing

E-mail marketing to jedna z najstarszych, ale wciąż skutecznych metod dotarcia do klienta i wsparcia sprzedaży. Często bywa jednak zaniedbywana. A szkoda, bo przemyślanie kampanie mailingowe mogą przynieść bardzo dobre wyniki - szczególnie, jeśli wysyłane wiadomości są spersonalizowane i trafiają do odpowiednich adresatów, w odpowiednim czasie. To z kolei jest możliwe dzięki nowoczesnym narzędziom do e-mail marketingu. Doskonałym przykładem jest OutreachPlus, który pozwala na segmentację baz danych, personalizację komunikatów, ich masową wysyłkę, a także późniejszą analizę tworzonych kampanii.

Z kolei w budowaniu samej bazy kontaktów pomóc może tworzenie wartościowych i dobrze zoptymalizowanych treści na firmowym blogu połączone z możliwością zapisu na newsletter, a także wykorzystanie Growbots lub RightHello, które ułatwiają znalezienie potencjalnych klientów. 

narzedzia marketerow poprawiaja sprzedaz komunikacja email sms

Komunikacja SMS 

Czasy tzw. cold callingu już się skończyły. Zamiast niego warto jednak wykorzystać komunikację SMS. To prosty, szybki i stosunkowo tani sposób przekazania konkretnego komunikatu, który może stać się impulsem do zakupu. Precyzyjne dotarcie do odbiorców i zwiększenie wśród nich rozpoznawalności marki ułatwi Ci SMSAPI. W Sellizerze komunikaty SMS wykorzystujemy do informowania Cię o potencjalnej szansie sprzedaży, gdy klient otworzy Twoją ofertę. Zobacz, jak Sellizer może pomóc Ci w efektywnym domykaniu sprzedaży.

Monitoring internetu

Oprócz budowania bazy kontaktów i ciągłej komunikacji, ważny jest także monitoring sieci w poszukiwaniu wzmianek o Twojej firmie, czy konkretnych produktach lub usługach, które oferujesz. Dzięki temu możesz szybko reagować za każdym razem, gdy ktoś “wywoła Cię do tablicy” lub okaże zainteresowanie podobną ofertą. Najpopularniejszym narzędziem, które to umożliwia jest Brand24 i SentiOne. Więcej o wykorzystaniu monitoringu internetu znajdziesz we wpisie: Narzędzia wspierające skuteczny social selling.

Notyfikacje web push

To stosunkowo nowy kanał promocji treści i angażowania odbiorców, który można wykorzystać do wsparcia sprzedaży. Powiadomienia web push to krótkie komunikaty wyświetlane  w formie pop-upu. Właściwie skonfigurowane (na przykład za pomocą PushPushGo), pozwalają na kontakt z potencjalnym klientem nawet wtedy, gdy ten opuścił już daną stronę internetową. Dzięki temu można łatwo komunikować specjalne oferty, promocje, czy inne nowości, które skłonią odbiorców nie tylko do powrotu na stronę www, ale także do zawarcia transakcji.

Social media 

Możliwości wykorzystania mediów społecznościowych do wsparcia sprzedaży nie kończą się na social sellingu i obecności na LinkedInie. Social media są wręcz stworzone do angażowania odbiorców, zwiększania świadomości marki i budowania relacji. Warto jednak świadomie nimi zarządzać. O dobrą organizację i planowanie postów na wielu platformach społecznościowych jednocześnie (także tych karuzelowych, które zachęcają do odwiedzin strony internetowej) możesz zadbać z Kontentino. 

A skoro mowa o mediach społecznościowych, do angażowania odbiorców i zwiększania sprzedaży można także wykorzystać Messenger i popularne dziś chatboty. Nie tylko pomagają rozwiewać wątpliwości na temat danego produktu czy usługi, ale stanowią wsparcie dla działów obsługi klienta oraz sprzedaży. Łatwą konfigurację chatbotów umożliwia Chatfuel.

Webinar / Demo produktowe

Webinar jest doskonałym sposobem na angażowanie potencjalnych klientów, w dodatku w czasie rzeczywistym. Jeszcze zanim go poprowadzisz, masz szansę wzbogacić swoją bazę kontaktów o adresy e-mail osób zainteresowanych danym tematem. Podczas samej transmisji natomiast możesz promować produkt lub usługę w sposób nienachalny, dostarczając przy tym wartościowych treści. W przygotowaniu webinarów pomogą Ci dedykowane narzędzia, takie jak ClickMeeting. 

Narzędzia, które wspierają sprzedaż

Ciekawym narzędziem, które może wykorzystać i marketing, i sprzedaż, jest Albacross, zbierający dane o domenach, z których przychodzi ruch. Nie sposób nie wspomnieć też o Sellizer, który powiadomi o otwarciu oferty przez klienta i pozwoli monitorować efektywność działu sprzedaży. Taka wiedza może być również na wagę złota dla działu marketingu, który może wdrożyć odpowiednie działania wspierające sprzedaż (na przykład intensyfikacja aktywności content marketingowej).

Sellizer

Nowoczesne narzędzia wpływają dziś nie tylko na budowanie świadomości marki i relacji z potencjalnymi klientami. Choć wciąż pozostają domeną marketerów, mogą znacznie ułatwić pracę handlowcom. Szczególnie, gdy kompetencje obu zespołów często się zazębiają, a ich działania służą podobnym celom. Dlatego też współpraca na linii marketing-sprzedaż jest dziś nie tyle pożądana, co konieczna.

Popraw sprzedaż z Sellizerem

Przetestuj Sellizera za darmo przez 14 dni