Cross-selling

Cross-selling, czyli tzw. sprzedaż krzyżowa jest praktyką polegającą na oferowaniu klientowi produktów lub usług dodatkowych, uzupełniających jego pierwotny zakup. Cross-selling ma na celu zwiększanie zysków z jednej transakcji, wzmocnienie zaufania klienta wobec firmy oraz zminimalizowanie ryzyka jego odejścia do konkurencji.

Przykłady użycia cross-sellingu

Przykłady cross-sellingu można łatwo zauważyć w wielu sklepach on-line. Bardzo często decydując się na zakup danego produktu, mamy zdefiniowane dodatkowe artykuły, w które warto się zaopatrzyć, w formie uzupełnienia pierwotnego produktu. 

- kupując konkretną pozycję książkową, możesz być zainteresowany zamówieniem całej kolekcji książek autora,

- kupując system CRM lub ERP, możemy otrzymać propozycje uzupełnienia oprogramowania o kolejne moduły, które rozwiną funkcjonalności naszego systemu.

Przeczytaj również

1.Up-selling

2.KPI

3.MVP

Przydatne linki:

https://mfiles.pl/pl/index.php/Cross-selling

http://www.migomedia.pl/cross-selling-i-up-selling-czyli-maksymalizowanie-zyskow-z-jednej-transakcji

https://mobiletry.com/blog/cross-selling-i-up-selling