C-level (persona)

Poziom c jest przymiotnikiem wykorzystywanym do określania osób posiadających wysokiej rangi tytuły wykonawcze w organizacji. Osoby znajdujące się na poziomie c uznawane są za najważniejszą i najbardziej wpływową grupę w przedsiębiorstwie - w związku z tym są odpowiedzialne za opracowywanie strategii firmy, podejmują rozstrzygające decyzje i dbają, by codzienne operacje były zgodne z realizacją strategicznych celów firmy.

Jak sprzedawać dla osób c-level?

1. Osoby c-level bardzo często opierają swoje decyzje sprzedażowe na poleceniach z “zaufanych źródeł” (osób, które znają, z którymi pracują lub szanują na polu zawodowym). Jeśli masz wspólnego znajomego z osobą, z którą chcesz się skontaktować, poproś o krótkie przedstawienie czy referencje - to pomoże zrobić lepsze wrażenie.

2. Szanuj ich czas. Dokładnie przygotuj się do rozmowy, nie odbiegaj od tematu i skup się na zaproponowaniu jak najtrafniejszego rozwiązania.

3. Zaprezentuj się jako godny zaufania doradca, który skupia się na sukcesie klienta, a nie wyłącznie na zrealizowaniu swojego celu sprzedaży.

4. Potraktuj LinkedIn jako źródło wartościowych informacji, które wykorzystasz szczególnie na początkowym etapie “dobijania się” do klienta.

5. Poświęć czas na poznanie filozofii danej firmy, sposobów i obszarów jej działania - dzięki temu trafniej określisz, jak możesz pomóc w osiąganiu przez nią założonych celów.

Przeczytaj również:

1.Lejek sprzedażowy

2.Customer engagement index

3.Zarządzanie sprzedażą

Przydatne linki:

https://www.thebalancecareers.com/what-are-c-level-jobs-2061934

https://www.techopedia.com/definition/13928/c-level-executive

https://blog.hubspot.com/insiders/selling-to-the-c-suite