CAC

Co to jest CAC (Customer acquisition cost)?

To inaczej Koszt zdobycia klienta. Jest to wskaźnik, który mówi nam o łącznych kosztach wszystkich działań, które podjęliśmy, aby nakłonić potencjalnego klienta do zakupu naszego produktu lub usługi. A dokładniej dowiadujemy się:

Koszt zdobycia klienta możemy mierzyć w kontekście całej firmy, ale także poszczególnych kampanii marketingowych. 

 

Jak możemy poprawić wskaźnik CAC?

  1. Postaw na optymalizację współczynnika konwersji (CRO).

Zadbaj o to, aby odwiedzający Twoją witrynę łatwo mogli zyskać potencjał na Twoich klientów, a następnie nimi zostali. Usprawniaj i testuj swoją stronę internetową, aby była ona jak najbardziej przystępna, intuicyjna i przyjazna dla użytkownika i tym samym zachęcała do zakupu.

  1. Zastanów się nad wartością dodaną.

Pomyśl, co może być przydatne dla Twoich klientów. Wdrożenie nowej funkcji? Poprawka istniejącego produktu? Rozszerzenie oferty? Przeanalizuj ich prośby i sugestie - może mówią wprost czego oczekują?

  1. Wprowadź program polecający.

Jeśli któryś z Twoich klientów poleci Cię swojemu znajomemu, który kupi produkt/usługę, CAC w tym przypadku będzie wynosił 0 zł. Warto nagradzać naszych obecnych klientów za polecenia, aby poczuli się zaangażowani i robili to jeszcze chętniej.

  1. Usprawnij swój cykl sprzedażowy.

Staraj się zmniejszyć długość swojego procesu sprzedaży np. poprzez automatyzację, jaką oferuje Sellizer. Tym samym zwiększysz ilość tych procesów, które mogą mieć miejsce w ciągu roku. Korzystaj także z CRM oraz narzędzi do pozyskiwania klientów.

Przeczytaj również:

  1. Customer engagement index 
  2. NPS
  3. Optymalizacja sprzedaży

Przydatne linki:

https://business.trustedshops.pl/blog/3-pomijane-wskazniki-efektywnosci/ 

https://assistars.pl/metryki/ile-kosztuje-nas-zdobycie-klienta-czyli-wskaznik-cac/ 

https://blog.hubspot.com/service/what-does-cac-stand-for