CLV

Co to jest CLV (Customer lifetime value)?

To inaczej pomiar wartości klienta. Wskaźnik ten pozwala określić, jaki przychód generuje każdy z klientów. Dzięki niemu jesteśmy w stanie określić wartość liczbową relacji biznesowej z danym klientem. CLV odnosi się do całkowitego czasu trwania relacji.

 Na obliczanie CLV jest istnieje kilka sposobów. Jednym z nich jest pomnożenie średniej wartości zamówienia, średnie powtarzalności transakcji oraz okresu retencji (czas, kiedy Klient pozostaje wierny naszej marce).

Jak możemy zwiększyć wartość życiową klienta?

  1. Postaraj się zwiększyć średnią wartość zamówienia (AOV).

             Jak?

  1. Spróbuj zwiększyć średnią częstotliwość transakcji.

            Jak?

  1. Staraj się wydłużyć okres retencji klienta.

             Jak?

Przeczytaj również:

  1. Customer engagement index
  2. NPS
  3. Segmentacja klientów

Przydatne linki:

https://www.callpage.pl/blog/customer-lifetime-value 

https://www.conversion.pl/blog/customer-lifetime-value-clv-ltv-wartosc-zyciowa-klienta/#wzor 

https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/lojalni-klienci-bardziej-oplacalni-niz-nowi-czyli-jak-zwiekszyc-wskaznik-clv,82793.html