Down-selling

Technika stosowana w przypadkach, gdy klient postanawia zrezygnować z zakupu; polega na zaoferowaniu produktu tańszego, który ma większe szanse na bycie przez niego zaakceptowanym niż ten proponowany początkowo. Dzięki wykorzystaniu down-sellingu zatrzymamy przy sobie klienta, nawet jeśli zysk przez nas osiągnięty nie będzie maksymalnym.

Down-selling w praktyce

Jako przykład weźmy wizytę klienta w salonie samochodowym. Sprzedawca prezentuje najnowszy, najdroższy model samochodu, wyposażony w mnóstwo elementów, z których klient nie będzie korzystał - z tego względu rezygnuje z zakupu. Wtedy sprzedający proponuje mu model tańszy i lepiej odpowiadający na potrzeby klienta. Tak właśnie wygląda down-selling w praktyce.

Przeczytaj również

1.Cross-selling

2.Up-selling

Przydatne linki:

https://www.corazlepszyportalbiznesowy.pl/art/jak-zwiekszyc-zyski-z-jednej-transakcji