Laddering

Co to jest Laddering?

To metoda polegająca na zadawaniu serii pytań, którymi drąży się temat. Ma na celu stopniowe dojście do sedna sprawy. Odpowiedź na każde z pytań jest rozkładana przez pytającego na czynniki. aby dojść do motywu który o niej zadecydował. 

Schemat ladderingu: 

Pytający: Dlaczego wybrałeś A?

Pytany: Bo B.

Pytający: Dlaczego B?

Pytany: Bo C.

Pytający: Dlaczego C?

Pytany: Bo… (dotarcie do sedna sprawy).

Laddering a język korzyści

Laderring ma pomóc nam ustalić motywacje klienta do zakupu. Wykorzystać możemy go także przy tworzeniu opisów. Może ukierunkować nas na to, do czego powinniśmy się odwołać, aby wywołać u odbiorcy chęć nabycia produktu/usługi. 

Powinniśmy zadać sobie kilka pytań, które będą służyć analizie naszego produktu:

  1. Co to jest?

  2. Co daje to klientowi?

  3. Co klient będzie z tego miał?

Jak to wygląda w praktyce?

  1. Co to jest?

kurs języka angielskiego

  1. Co daje to klientowi?

znajomość języka angielskiego

  1. Co klient będzie z tego miał?

wyższe kwalifikacje, łatwość w znalezieniu pracy, możliwość komunikacji w danym języku, pewność siebie w kontaktach z obcokrajowcami

Przeczytaj również:

  1. Analiza potrzeb
  2. Emotional selling proposition
  3. Język korzyści

Przydatne linki:

https://lepszymarketing.pl/laddering-marketing-jak-wykorzystac-te-technike-by-sprzedawac-wiecej/ 

https://candyweb.pl/jezyk-korzysci-jak-pisac-teksty-ktore-sprzedaja/

https://arturjablonski.com/jak-pisac-jezykiem-korzysci/

https://www.sellizer.pl/blog/jezyk-korzysci-w-sprzedazy