Lead Generation

Lead generation to proces, który ma na celu pozyskiwanie potencjalnych klientów w sposób: automatyczny, skalowalny i podlegający optymalizacji. Jest to zbiór działań, które mają na celu wytworzyć zainteresowanie wokół Twojego produktu lub usługi. 

Lead generation a cel biznesowy

Lead generation musi być osadzone w kontekście celu biznesowego Twojej firmy. To znaczy, że decydując się na pozyskiwanie klientów, wartość, którą im oferujesz musi iść w parze z tym, co chcesz im później sprzedać. 

Wyobraź sobie, że jesteś firmą rozwijającą narzędzie do samodzielnej księgowości. Twoimi potencjalnymi klientami są przedsiębiorcy rozliczający się w formie np. książki przychodów i rozchodów, którzy jeszcze nie korzystają z podobnego narzędzia lub są niezadowoleni z obecnego rozwiązania. 

Jeżeli w ramach kampanii lead generation zaoferujesz im np. bilet do kina w zamian za pozostawienie danych kontaktowych, bądź pewien, że Twoja kampania lead generation dostarczy Ci setki leadów. Tylko czy te leady marketingowe będą zainteresowane Twoim narzędziem, a tym samym gotowe do przekazania do działu sprzedaży jako kwalifikowane leady sprzedażowe? Raczej nie.

Dlatego tak ważne jest prowadzenie kampanii, które nie tylko dostarczą Ci sporą liczbę leadów, ale również będą mogły zostać przekonwertowane na leady sprzedażowe.

Przeczytaj również:

1.Sales Qualified Lead

2.Inbound marketing

3.SEM 

Przydatne linki:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pozyskiwanie_lead%C3%B3w

https://www.linkedin.com/pulse/lead-generation-czyli-jak-szuka%C4%87-klient%C3%B3w-%C5%82ukasz-miller/

https://www.artefakt.pl/blog/sem/generowanie-leadow-sprzedazowych

https://optinmonster.com/27-clever-lead-generation-ideas-you-can-implement-immediately/