Lead nurturing

Co to jest Lead nurturing?

To proces marketingowy, który ma na celu zaangażowanie konkretnej grupy odbiorców i w efekcie nakłonienie ich do pozostawienia istotnych informacji na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Samo lead generation już nie wystarczy. Zadaniem tego procesu jest doprowadzenie “leada”, którego pozyskaliśmy do punktu, w którym staje się on płatnym klientem.

Jak działa Lead nurturing?

  1. Ukształtuj świadomość marki i wzbudź zainteresowanie i zaufanie.

Jak? Służyć nam mogą ku temu różnego rodzaju materiały informacyjne np. infografiki, e-booki, artykuły, a także różne formy reklamy i video marketingu.

  1. Pokaż korzyści związane z Twoją marką.

Jak? Najlepiej na konkretnym przykładzie. Przydatne tutaj będą case studies i use studies.

  1. Przekonaj potencjalnego klienta do zakupu.

Jak? Dopracuj stronę sprzedażową, zaoferuj rabat na pierwsze zakupy. W przypadku produktów online - pozwól wypróbować go za darmo. Zaproponuj bezpłatną wersję trial. 

  1. Zbuduj lojalność wobec marki.

Jak? Oferuj rabat na kolejne zakupy, informuj o promocjach. Możesz także wprowadzić program lojalnościowy. Ale to nie wszystko. Dbaj o profesjonalną obsługę klienta, dostarczaj materiały informacyjne, które pomogą lepiej zrozumieć Twój produkt / znaleźć dla niego zastosowanie.

Przeczytaj również:

  1. Lead generation 
  2. Lejek marketingowy
  3. Lejek sprzedażowy

Przydatne linki:

https://www.businessweb.pl/marketing/lead-nurturing/

https://nowymarketing.pl/a/643,przewodnik-po-lead-nurturing

https://pushpushgo.com/pl/blog/lead-nurturing/