Lead Scoring

Lead scoring jest procesem polegającym na określeniu wartości potencjalnych klientów na podstawie różnych kryteriów, w celu uszeregowania leadów w kategoriach priorytetu zaangażowania.

Kwalifikacja leadów

Lead scoring, czyli kwalifikacja leadów to proces polegający na przypisywaniu określonych wartości liczbowych leadom. Takie działania pozwalają ocenić poziom zainteresowania naszą ofertą i podpowiadają, jakie działania należy podjąć.

Jak działa lead scoring?

  1. W ocenianiu potencjalnych klientów w Internecie punkty są przypisywane określonym zachowaniom (scoring behawioralny) i cechom (scoring demograficzny), wśród których możemy wymienić: samodzielne wykonywanie researchu, wypełnianie formularzy zamieszczonych na landing page’ach, pobieranie materiałów informacyjnych, ilość odwiedzin strony głównej, zaznajomienie się z cennikiem, stanowisko, jakie osoba zajmuje, wielkość firmy, jej dochody i branża, w której działa. 
  2. Każdemu z wymienionych czynników zostaje przypisana określona ilość punktów. Następnie, należy ustalić, jaki próg musi osiągnąć potencjalny klient, byśmy mogli go uznać za gotowego do podjęcia zakupu, a więc wartościowego z punktu widzenia naszej branży i grupy docelowej.
  3. Po dokonaniu klasyfikacji wybieramy kontakty z największą ilością punktów - to z nimi należy kontaktować się w pierwszej kolejności, gdyż w ich przypadku prawdopodobieństwo dokonania zakupu jest największe.  
  4. Lead scoring przekłada się na wzrost efektywności naszej pracy - nie tracimy czasu na osoby niebędące w naszym targecie, a więcej uwagi poświęcamy dobrze rokującym kontaktom. 

Przeczytaj również:

1.B2C

2.Cross-selling

3.Up-selling 

Przydatne linki:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lead_scoring

https://b2b-marketing.pl/2013/05/08/kwalifikacja-leadow-lead-scoring/

https://blog.hubspot.com/marketing/lead-scoring-instructions