Lejek sprzedażowy

To wizualna prezentacja procesu sprzedaży, która przedstawia jego poszczególne etapy, przez które przechodzą potencjalni klienci prowadzeni przez handlowców w celu podjęcia decyzji o sfinalizowaniu zakupu. 

Lejek sprzedażowy a pipeline

Korzyścią stosowania lejka sprzedażowego w przedsiębiorstwie jest kontrola nad pracą działu sprzedaży i możliwość przygotowania prognoz handlowych. Wiedząc, jak wygląda proces, dyrektor sprzedaży może określić potencjalny przychód oraz prawdopodobieństwo jego osiągnięcia. Taka forma prezentacji pozwala też zdefiniować słabsze obszary, które wymagają poprawy.

Przeczytaj również:

1.Pipeline sprzedażowy

2.Strategia sprzedaży

3.Lejek marketingowy 

Przydatne linki:

http://clickray.pl/lejek-sprzedazowy/

https://marketingibiznes.pl/sprzedaz/lejek-sprzedazowy/

https://www.prontomarketing.com/blog/what-is-a-sales-funnel-and-why-is-it-important/

https://mention.com/blog/sales-funnel/