MQL

Co to jest MQL (Marketing qualified lead)?

To inaczej kwalifikowany lead marketingowy. Tak określa się osobę, która przeszła wstępną kwalifikację, jest zainteresowana naszym produktem, ale nie jest gotowa na zakup. Aby dokonać segmentacji leada i umiejscowić go odpowiednio w lejku sprzedaży, musimy określić pewne kryteria klasyfikacji dla MQL np. zapis na demo, czy prośba o wycenę.

Jaka jest różnica między MQL a SQL?

SQL (Sales Qualified Lead) to osoba, która w odróżnieniu od MQL jest już gotowa do zakupu naszego produktu. Dla SQL możemy już przygotować ofertę handlową, podczas gdy MQL wciąż musimy “podgrzewać” i kierować w jego stronę nasze działania marketingowe. 

Przeczytaj również:

  1. Lejek marketingowy
  2. Lejek sprzedażowy
  3. SQL

Przydatne linki:

https://blog.hubspot.com/sales/sales-qualified-lead

https://www.businessweb.pl/sprzedaz/lead-sprzedazowy/

https://www.callpage.pl/17-krokow-do-zamiany-leadow-w-placacych-klientow 

https://instapage.com/blog/mql-vs-sql